søndag 1. juli 2012

Hvalersommeren...

...var kort, men intens i år!
Det var både sol og regn, og på en uke rakk jeg både å
bli litt solbrent (som alltid) og brun.
Rusletur til idylliske Bukta. 

Tidlig, tidlig morgenstemning fra stuevinduet

Besøk i idylliske Fredrikstads gamleby

Koselige dager med et av barnebarna


og vakre solnedganger
Jeg blir aldri lei av å ta bilde av dem!

Vel hjemme ble jeg tatt imot av ti tusen hvite roser!

Blir visst aldri lei av å ta bilde av denne rosen heller.
Rosen heter lykkefund, og det er den virkelig!

Det er mange år siden jeg plantet den, men den vokser flere
meter i året, så etter blomstring litt senere på sommeren må jeg
klippe den sterkt tilbake.

Så er det atter jobben som venter, men det blir mere ferie på helt
andre kanter av landet senere i sommer.

Men skulle ikke dette være en håndarbeidsblogg da?
Det har ikke blitt produsert så mye av den slags,
men bittelitt har jeg å vise frem etter hvert.



3 kommentarer:

  1. Eit virkelig nydelig innegg. Vakkrebilder fra ei flott uke. Å for ein rosebusk da. savner akkurat det når eg ikkje har hus. ikkje det eg kan vel ha ein rosebusk alikevel, men....
    treng ikkje å ha hånsarbeide heile tida sjølm om det egentlig var tenkt som ein . Eg trodde også det med det samme eg starta. Men no er det like mye anna.
    Ha ein fortsatt fin sommer med eller uten sol

    SvarSlett
  2. Hei,
    tenkte bare jeg skulle skrive for å si at jeg synes du er kjempeflink! Du lager så mye fint og praktisk, er raus med å dele med andre slik at man finner oppskriften (har akkurat skrevet ut oppskriften på dåpsluen) - virkelig flott! Har selv en sovende blogg som jeg ikke har hatt overskudd til å fortsette, men kanskje en dag...
    Uansett: tusen takk for den flotte bloggen!
    Hilsen Ingrid Lunde, Lillehammer

    SvarSlett
  3. Her var det utrolig mange flotte bilder altså. Jeg sitter her og ser ut på silregnet og ble helt sommerlig til sinns bare av å se dem. Og St.Hans blomsterbuketten din var helt nydelig. Jeg plukket en jeg også og pyntet bordet med den. Hadde jeg lagt den under puten og så forklart DH hva grunnen til det var så hadde det vel blitt furting i krokene her. ;) Håper du får en herlig uke.

    SvarSlett