fredag 28. juni 2013

Tilstandsrapport

Mens vi venter på den ordentlige sommeren, er det "blåklokkevikua" her hos meg.
Det er lenge siden jeg fikk en avlegger av denne hos en kjær gammel tante.
Hos meg vandrer den litt rundt, og den trives godt her i den lille trappen.


Det er vanskelig å la være å tråkke på den.
Innimellom trives prestekravene. Jeg luker dem bort i massevis hvert år,
men lar noen tuer stå igjen. De er jo så fine å plukke inn.
I den andre trappen i min hage, som for noen uker siden var omkranset
av hageblåputer og vårfloks i blå og rosa-lilla nyanser, har prstekravene tatt helt over.


Jeg har aldri plantet dem, de har nok kommet med vinden vil jeg tro.
Her må de lukes bort bare de har blomstret ferdig, for de lever sitt eget liv her i min hage.

Snegler er ingen plage hos meg. I år har jeg funnet to av den brunrøde sorten.
Men i går kom denne karen på besøk, han fikk leve videre, likeså en sort skogsnegle.


I alle år har jeg ønsket meg et brudepar i rosebuen over porten,
og nå kommer de aller første rosene. Men noe brudepar har jeg ikke i vente.


Den yngste sønnen giftet seg for to uker siden, altfor tidlig for lykkefundrosen.
(Om den ikke regner bort, så kommer den nok i bloggen i år også.)
Men de tok seg veldig godt ut i denne vakre alleen opp til brudens far også.


...og de søte småjentene deres er to av mine fire skjønne barnebarn.

Men så var jo dette egentlig en håndarbeidsblogg!
På den fronten går det veldig tregt. Siden jeg er selvstendig næringsdrivende,
har jeg mer enn nok å henge fingrene i  om dagene og kveldene for den sakens skyld.
Jeg prøver å stenge ("butikken") verkstedet i hele juli, det er den eneste måten jeg kan få ferie på.
Feriepenger finnes heller ikke når du driver eget firma, så jeg må ta med meg alle oppdrag
jeg får nå om dagen. Det er muligens min siste ordentlige sommerferie, for neste vår
har jeg tenkt å prøve meg som pensjonist. Litt jobbing blir det nok fortsatt


og forhåpentlivis mere tid til hobbyene mine.
Dette blir nok et par sokker etterhvert, de sukkertøysfargede.
Så falt jeg for fristelsen å kjøpe et pulsvantemønster, A HAND TO HOLD hos Randi K. Design.
Det blir ett sosialt og ett usosialt strikketøy det!
God sommer videre i regn eller sol ;))



4 kommentarer:

  1. Syns hager hvor blomstene tar over er nydelige! Veldig fine bilder! Gratulerer med brudeparet og lykke til med strikkeprosjektene og sommeren.

    SvarSlett
  2. Et nydelig brudepar du har der, farmor.
    Og for noen skjønne blomster du har i hagen også........
    Mannen min var selvstendig helt til jul i fjord, da gikk det ikke lenger.
    Tror mange strever nå.
    Håper du får oppdrag.....
    God sommer. Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig trapp, nydelig brudepar og igrunnen en ganske nydelig snegle også :)
    God sommer!

    SvarSlett
  4. Sier som forrige kommentar: Nydelig brudepar, nydelige roser og nydelige votter! God sommerferie!

    SvarSlett