søndag 29. september 2013

Alt annet enn søm og strikking

Jeg har kameraet klart, nesten alltid.
Se hva som passerte bilen på vei mot hytta! En henger med et elgslakt.


En nydelig solnedgang møtte meg nesten fremme på Hvaler på fredag kveld.
Det ble fotostopp ved brua over Puttesund, innfallsporten til Hvaler.


Jeg er så glad i å plukke sopp når jeg er på hytta.
Som du ser, det ble bare litt i et hjørne av kurven.


Jeg har mine "hemlige" soppsteder, men i år er det ikke mye å finne.
Helgens fangst ville jeg drøye mest mulig.


Det ble "masseproduksjon" av små sopp-paier da jeg kom hjem.
Man gjemmer jo på alt mellom himmel og jord, så små paiformer hadde jeg i kjeller´n.
Har nok tenkt at jeg skulle gjøre nettopp dette ;)


2 til middag, og 4 til frysern, lettvint å ta opp og varme i ovnen.


VÆRSÅGOD, det er servert!
Oppskriften fant jeg HER, det ble nok til seks porsjonspaier, kjempegodt ;)

1 kommentar:

  1. Alltid morsomt å kikke på bloggen din! Idag vil jeg også gratulere deg med dagen og håper at du får en fin dag med barn og barnebarn! Kjnner jeg deg rett er det nok et lite selskap med gode ting og lekre kaker! Med hilsen fra en som snart følger etter og kan da gjøre som hun vil! Hurra!

    SvarSlett