tirsdag 18. mars 2014

Gamle loftsfunn

Jeg er i ryddemodus for tiden, er med på å tømme mannens barndomshjem.
Innimellom gjør jeg noen artige funn.

Dette flotte broderiet havnet nesten i søpla!


Det lå sammenbrettet med putens bakside ut, og så bare ut som en gammel fille.
Jeg regner med at det er min svigermor som har brodert dette i sin ungdom.
Men jeg får aldri vite, for det er mange år siden hun døde.
Det er nesten vanskelig å forstå at det går an å legge så mye arbeid i en pute!

Etter en forsiktig vask og stryking har den fått nytt liv hos meg!


…og ingen får lov til å sette seg på den ;) Den skal få være på stas!


3 kommentarer:

  1. Det forstår jeg godt at ingen får sitte på denne. Den var helt nydelig, nesten så den skulle stå i en monter.

    SvarSlett
  2. For ein skatt du har funne, og tenk så mange timar som ligg bak :) Nydeleg arbeid.

    SvarSlett
  3. En herlig broderi (Hardanger jeg mener.)
    Veldig bra at du kan holde skatten. Og så deilig mimre.
    Ha en herlig ønsdagskveld. Klem fra Viola

    SvarSlett