søndag 17. august 2014

Det ble en deilig genser

Ferien nærmer seg slutt for noen uker, og jeg er ganske overrasket over
at det fortsatt er mange lesere innom denne bloggen :)
Kanskje er det noen som venter på et innlegg…


Det har ikke blitt strikket så mye denne flotte sommeren, men litt har det da blitt.


Det eldste barnebarnet fikk denne på 8 årsdagen.
Hun hadde sett at jeg strikket på den, men hadde "nesten" :) glemt det ;)


Hun har kommet seg over rosa-alderen, og jeg håper fargene falt i smak.


Den må bare brukes og brukes nå i høst og til vinteren, for den ble ikke så veldig stor.


Det har vært et hyggelig strikketøy, men det har tatt sin tid allikevel,


for jeg er ikke så glad i å strikke på tykke (4.5 og 5) pinner.
Det går tregt med mine fingre.

En tråd tynt bomullsgarn, og en tråd plumet eller kid silk
er garnet i denne genseren.

Noe hadde jeg, noe har jeg fått, og litt måtte jeg kjøpe til.







7 kommentarer:

  1. Så nydelig genser !
    Flotte farger !
    Her begynner de og å komme over rosaalderen og blått er favoritten nå !
    Men først må jeg gjøre ferdig noe lilla som jeg har begynt på .
    Koselig å ta fatt med strikkepinnene igjen nå etter en flott sommer .
    Ha en fin dag !
    Anne

    SvarSlett
  2. Så flott genser, denne faller nok i smak hos mottaker:)

    SvarSlett
  3. Flott gensar :) Vil tru den fall i smak.

    SvarSlett
  4. Genseren er nydelig! Det er så deilig når jentene kommer ut av rooooosa bobla:))

    SvarSlett
  5. Det var en fin genser! Litt deilig når de oppdager at det finnes andre farger enn rosa også. ;)

    SvarSlett
  6. Hyggelig mønster fine farger. Herlig har du strikkt.
    Min barnebarn - lille jenta - liker nå blå... etter rosa!!!
    Hilsen til deg og klem.

    SvarSlett
  7. Så skjønn genser i sarte farver - og mange teknikker. Denne blir nok god å bruke for barnebarnet ditt :)

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett