tirsdag 5. mai 2015

Langhelg

Nå som jeg nesten er pensjonist blir det rett som det er veldig ovale helger på hytta.
Der nyter jeg utsikten, til alle døgnets tider.


Det er ikke det at utsikten er så spektakulær, men den er så variert i fargene.


Siste fullmåne, nå sist helg, den var spesiell.


Jeg prøvet meg som murer nå i helgen. Har samlet mange runde steiner,
og lager en liten steinrøys. På denne måten håper jeg at jorda ikke skal
renne ned i vanndammen, (her har jeg tømt den) som var mine barns
yndlingslekeplass, og nå leker barnebarna der.
Det er noe med barn og vann :)

Så er jo planen å fylle på litt mere jord på oversiden av steinene.
Det ska ikke bli noe fint blomsterbed, men jeg vil ha ville blomster,
markjordbær og villbringebær. Planter som klarer seg selv
tilogmed på tørrre og varme somre.


Jeg har da fått tid til litt håndarbeide også :)
Et par påbegynte sokker i tynn bomull/ull/polyamid-blanding.
De er ikke tiltenkt noen spesiell, strikker dem bare fordi jeg synes de var så fine.



En ny urt har jeg blitt kjent med denne helgen, RAMSLØK.
Den vokser i store mengder bare en liten spasertur fra hytta.


Har plukket med meg en stor pose ramsløk hjem, nå skal det testes ut, og lages noe av det.
Kanskje kommer det noe i bloggen om det etter hvert.


2 kommentarer:

  1. Ramsløk jeg plukker også... mange muligheter, for eksempel smør og ramsløk eller suppe. Spennende hva gjør du!
    Ja riktig fint var fullmåne - jeg så og hadde stor glede. Fantastisk fargerik himmel :-)) Hilsen til deg fra Viola.
    Og gleder meg å se sokker - mønsteret ser ut deilig.

    SvarSlett
  2. Blir spennende å se hva du lager av ramsløken. Sokkene har et nydelig mønster, de blir nok flotte.

    SvarSlett