søndag 16. oktober 2016

Den første vinterdagen

...skulle disse egentlig ha vært ferdige til.


Så langt kom jeg i Vottelaugets vottestrikking i anledning at primstaven skulle snues
14. oktober. Jeg valgte å strikke "Snøhvit" fra Eventyrvotteboka. 
Det er fristende å kalle dem for Rødhettes votter.
Greit å strikke begge paralellt.


Vottene er strikket i Raumas Gammelserie på pinne 2,5
Den venstre på bildet er ikke vasket, men det er den høyre!
Dette garnet endrer seg veldig etter vask! Fra å være ganske stivt og hardt,
til å bli mykt og deilig. Forskjellen synes ganske godt på disse bildene :)


Nå gjenstår det bare å vaske den andre, så får jeg se hvem de vil passe til.


Det blir nok ett av barnebarna tenker jeg :)




5 kommentarer:

  1. Nydelige votter. Disse er til å pynte seg med, tenker jeg.
    klemz

    SvarSlett
  2. Flotte votter da. Eg ahr aldri prøvd det garnet der eg. Tror det klør og da blir det ikkje til at eg prøver det. Men har tenkt på at det kasnkje ikkje klør etter vsk. Så kanskje eg prøver det en gang. Vi får sjå. Fine votter og det er nok noen som blir glad for rødhette votter tenker eg. klem

    SvarSlett
  3. Vottene ble veldig fine. Lurt å strikke vottene parallelt , gjør det ofte selv på votter og sokker. Lenge siden jeg strikket noe i Raumas Finull, fikk lyst å prøve det igjen.
    mvh Berit

    SvarSlett