mandag 18. juni 2012

En sprek og aktiv 90 åring

Husflidsforeningen "min", Bærum Husflidsforening fyller 90 år i disse dager.
I helgen var det stor jubileumsfest for 90 påmeldte av dens 600 medlemmer.
Vi ble underholdt av Bærum Pikekor, alle iført Bærums bomullsbunad.


I bakgrunnen synes noen av alle de feststemte og bunadkledde.

Det var dekket de nydeligste bord


med helt spesielle bordkort,
et lite strikketøy til hver!
(tenk, noen har strikket dem, og det 90 stykker!)


På menyen sto spekemat og rømmegrøt
og alt det tilbehøret du kunne ønske deg!

En liten teatergruppe fremførte Snøhvit og "de seks dvergene"


Det var tale og godord fra bygdas ordfører, som lovet oss
5 nye år i de flotte lokalene på Wøyen Gård.

Bærumsvotten ble kåret etter en konkurranse tidligere i vinter.
Jeg har ikke sett de andre innsendte vottene, men jeg synes at
Wenches eksemplar var en verdig vinnervott!
Denne vil jeg gjerne strikke!


Det blir spennende om man kan få kjøpt mønsteret alene,
slik at man kan velge farger selv?
Votten er inspirert av Bærumsbunaden som har vevet belte
som matcher vrangborden, og eikeblader og nøtter som i
sølvet og i broderiene på skjorten.





1 kommentar:

  1. Her har festkomitèen virkelig gjort en flott jobb - nydelig blomsterkrans og bordkort. Nesten så jeg fikk lyst til å melde meg inn igjen ;)

    SvarSlett