mandag 1. oktober 2012

Herlige Hvaler...

Jeg simpethen elsker å være på hytta på Hvaler!
Det beste er nesten å være grytidlig oppe og få med seg morgenstemningene.
Enhver årstid har sin sjarm.


Vakker morgentåke som lager flott stemning. "Prikkene" på sjøen er store tønner.
Det er en nedlagt blåskjellfarm, så de kommer til å bli fjernet før eller siden.


Skulle bare ha tatt noen flere trær, særlig de kjempestore granene,
de er fremmedelementer i Hvalernaturen er det noen som sier. Men tåke er da vakkert!

Og mens jeg sto ute en tidlig morgen med telelinsa, fikk jeg øye på disse!



En flott formasjon på himmelen. De flyr slik for å spare på kreftene, for de skal langt avsted.
De kom stadig nærmere, og holdt et skikkelig kaklende leven. De som fløy først forlot plutselig
formasjonen, så måtte noen andre ligge "foran og dra". Det var en helt spesiell opplevelse.



Så fløy de rett over hyttetaket, i retning mot syd-vest.
Men hva slags ender eller gjess var det, det skulle jeg gjerne ha visst!

Kanskje er det noen som vet!?


Det ble en av de riktig blå dagene, Hvalervær kaller jeg det,
med blå himmel over Hvaler og skyer over land.

Men så skyet det til utpå ettermiddagen, lyset skifter, og nye motiv dukker opp.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar