lørdag 30. november 2013

I rosa modus

Gammelt og nytt.


Dt er alltid morsomt å begynne på noe nytt.
Det ensfargede kommer til å ta sin tid, det skal egentlig
være et bil og syklubb-strikketøy. Det starter med MYE ensformig,
ensfarget glattstrikking som kan gjøres nesten i blinde ;o)


Disse stripene er gammelt nytt. En ullbukse jeg strikket for 3-4 år siden.
Den har blitt for kort, men jeg hadde mere garn, så nå forlenges den.

Ullbukser skulle egentlig strikkes ovenfra og ned, da blir de jo enkle å forlenge.
Det hadde jeg dessverre ikke gjort med denne, så da blir det litt rart i overgangen.


Det synes jo godt i den lyse stripen, men det må bare bli slik.

På hytta i dag morges, vakker soloppgang fra stuevinduet, 
i samme farger som strikketøyene mine...


Ha en fin føjulshelg!

3 kommentarer:

  1. Deilig himmelen - vi har regn og grå i dag, men jeg har arbeid inne - lage adventkrans og julstrikke og lage mat "Sauerbraten" kjenner du (suroksekjøtt deilig med pepperkakesaus og rødkål og kumle) Mann min elsker maten!!!
    Fin med bukse brukbar gjøre igjen - jeg strikker med drops alpaka nå også... tynn garnet, det bruker tid.
    Masse moro deg - ha den fin dag. Hilsen hjertelig.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Takk for hyggelige kommentarer hos meg, og sist vedr. sengen til lille Lykke! Det høres hyggelig ut med å male navnet til de som har ligget i sengen, så ideen skal jeg ta med meg videre!

    Forlengelse av ullbuksen her, klarte du kjempefint! Jeg synes ikke at du kan se at maskene går andre veien, så det er nok bare for at du vet det!

    Et lite dilemma: Jeg skal strikke Marius poncho til et barnebarn, og man starter med 400 masker nederst, noe som gjorden at - selv om jeg sjekket og sjekket . hele arbeidet vred seg, og det oppdaget jeg etter et par dagers strikking. Så da ble det rekk-opp-leken. Ergelig! Har du et tips til hvordan man starter med så mange masker, og ikke vrir arbeidet? På toppen av alt brakk en bambus rundpinne, så heretter blir det kun metall!

    Ønsker deg en fin adventstid!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Det er kjekt å kunne forlenge ullbuksene så slipper man med mye arbeid. En av fordelen med ribbestrikk er jo at plagget passer mye lenger enn annet strikk. Jeg synes du klarte det veldig godt, det ble jo nesten ikke synlig i det hele tatt. Jeg har strevd med akkurat det samme på gensere som er strikket ovenfra og ned når halsen blir altfor vid, men jeg har ikke lykkes likegodt som deg. Skulle gjerne hatt et godt knep på hvordan gjøre dette minst mulig synlig.

    SvarSlett