onsdag 4. desember 2013

Her er mysteriet løst

To innlegg på en dag! Det går vel nesten ikke an det…
Joda! Her kommer løsningen på mysteriet.
Det ble litt dårlige mørke bilder, tatt inne i kveldslyset.
Fargen er riktigere på disse bildene, gammelrosa.


Jeg sydde sammen kortsidene, laget en liten flette som jeg tredde i hullraden
og knyttet den sammen.


i hver av spissene laget jeg også en liten flette, mest til pynt, har ikke tenkt at de skal knytes


…og vips, det ble en søt liten lue.


Siden jeg ikke hadde noe søtt lite hode tilgjengelig,
så fikk en ballong duge denne gang.

Oppskriften har jeg fått av en snill blogger.
Den har stått i Norsk Ukeblad, så da kunne hun gi den bort.

TUSEN TAKK!



9 kommentarer:

  1. For en yndig lue! Litt uvant måte å strikke lue på, men lurt!
    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
  2. Har lageeit par slike luer eg og og skal lage ei til. Veldig greit mønster og så er den lett å lage større og mindre alt ettersom. Den passer foresten veldig godt sammen med den jakka med det gamle mønsteret du veit. Den har eg også planer om å strikke i ein større versjon

    SvarSlett
  3. Åh, hvor er den blevet fin og så helt sin egen. Er sikker på, hen sidder fint på et lille babyhoved.

    SvarSlett
  4. Ja den er en superfine lua og så hyggelig med flettekanten. Du tegnete en søt ansikt :-)
    Ha en fin Nikolausdagen. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så fin lue og artig fremgangsmåte! På den siste babyluen jeg strikket, strikket jeg snoren i steden for å flette, og den ble veldig myk og fin!

    Har visst glemt å kommentere at du har meldt deg på perlebroderikurset i februar - så moro - da sees vi der! Jeg gleder meg til neste kurs, og håper å få laget en bringklut eller to før sommeren!

    God helg og fortsatt fin advent!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. Takk for veldig koselig kommentar på bloggen min for litt siden:-) Nå har jeg kost meg med en titt rundt i bloggen din. Riktig god førjulstid. Hilsen Siri

    SvarSlett
  7. Denne oppskriften er laget av Marthe Helgetun,og er fra boken: I all enkelhet. Så lenge dere ikke legger ut oppskriften fra ukebladet så er det greit.men selv om oppskriften står i ukeblad så er det ikke lov å videreformidle oppskriften uten godkjennelse.Bilder er helt ok:-)

    SvarSlett