fredag 21. februar 2014

Sokkesamstrikk - FERDIG!

Endelig ble de ferdige!


Her er resultatet. Helt greie sokker, ikke så spesielle som jeg hadde håpet.
Alle "blomstene" er liksom opp ned, og hvorfor i all verden skulle det være to farger.


Det var valgfritt om tåfellingen skulle strikkes ensfarget eller stripete med 2 omganger 
av hver farge. Da ser det jo bare ut som om det ble for lite garn...


…så jeg valgte ensfarget tåfelling.
Sokkene fikk litt for stor hæl synes jeg, men da blir det kanskje ikke så fort hull på dem.
Det gjenstår å se. Jeg gir de nok bort, de går i gaveskuffen inntil videre.

Kanskje jeg venter litt før jeg hiver meg på Kirsten Kapur sin sokkesamstrikk til neste år.
Jeg tror jeg vil se hvordan de skal være først.

7 kommentarer:

  1. Vilka fina sockar!
    Håller med Dig om att det var nog finare med enfärgad tå. Att blommorna är upp och ner är väl för att man ska sitta och beundra dom från "ovan"?
    Härlig färg! Du gör såå mycket fint och jag är inne ofta och beundrar Dina hantverk! Du är en stor inspirationskälla!
    Ha en fin helg! :)

    SvarSlett
  2. Fin mønsteret har sokkene. Det blir en deilig gave og det er fin å ha et liten opplag.
    Ha en riktig fin helg. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. Ja, hvorfor i all verden to farger? Enig - helt unødvendig. Jeg liker hullmønsteret, men er ikke glad i vridde rettmasker, så bra jeg ikke skulle strikke disse ;) Men de blir en fin gave! :)

    SvarSlett
  4. Hehe, jeg slutter meg til dine kommentarer! TTLs mysteriesokker var morsommere før, syns jeg. I fjor gjorde jeg dem ikke ferdige engang. Men jeg ble med i år igjen - det har liksom blitt en slags tradisjon.

    Og hvorfor skulle det være to farger? Jeg strevde som bare det for å finne to farger som gikk sammen, så for meg tofargestrikk og mye moro. Så når jeg først har gravd frem garnet, strikker jeg nok stripete tå, jeg. Men jeg er altså ikke ferdig enda. Og jeg er usikker på om jeg blir med til neste år - det er så mye annet gøy som frister.

    Men sokkene dine ble jo fine, da! All grunn til å være fornøyd med resultatet!

    SvarSlett
  5. Hei farmor
    Jeg synes sokkene dine ble fine ensfarget, jeg. Men aner ikke hvordan de egentlig skulle se ut. Men sokker med hullmønster må vel være best med ensfarget garn?
    Jeg skal strikke et par sokker hver med i år. Litt av en bragd av meg, som ellers ikke strikker så mye sokker. Men en forandring må til. Nå har jeg en uke påfølgende, til å gjøre ferdig februar sokkene.....sukk.
    En god helg ønskes deg.

    SvarSlett
  6. Ikke bry deg over alle skriveleifene....Ipaden lever sitt eget liv, visstnok.

    SvarSlett
  7. Det er det som kan vere dumt med samstrikking. Man kan ikkje gjøre forandringer undervegs når ein ser at det ikkje blir heilt slik ein sjølv vil dei skal vere. Dei vart jo fin da.

    SvarSlett