tirsdag 18. februar 2014

Jeg har kjøpt meg jobb...

…mye jobb! Materialpakken har ankommet fra Husfliden i Bergen.


Jeg har ventet mest på perlene, for jeg har meldt meg på perlebroderingskurs
i Oslo Husflidslag.


Det var godt å komme igang, for denne bringekluten vil nok ta sin tid.

Og naturligvis så måtte jeg gjøre en liten endring etter at jeg begynte å brodere.
Jeg droppet de sorte perlene jeg hadde tegnet inni de hvite åttebladrosene,
syntes det ble litt rotete. Det er spennende å se hvordan det blir
for hver rad som blir ferdig! Foreløpig er det litt uoversiktlig.
Her er det ikke rom for en eneste feil!


5 kommentarer:

  1. Hei, her lages det mye lekkert som alltid! Alltid trivelig å kikke innom deg og bunaden blir sikkert flott. Mye arbeid, men du verden for en skatt det blir.

    SvarSlett
  2. For ein jobb. du er no berre så flink til alt mulig da. Du har jobb ja, men den blir nok ferdig i god tid tenker eg. Spennde å lære seg noko nytt. Kos deg med stort arbeide. klem fra solfylte sogn tror eg.

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg veldig å se fortgang. Jeg ønsker deg masse glad med din stor og fine arbeid.
    Jeg er veldig spennende. Stor klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Å, så kjekt. Det blir kjempefint :) Blir kjekt å sjå det ferdig. God helg.

    SvarSlett
  5. Litt av en jobb å gjøre om perlebroderiet, men håndarbeid uten rom for feil er jo perfekt for deg! Fantastisk at du orker å gå i gang med en 3. bunad, men selvfølgelig hyggelig at de skal få hver sin til odel og eie.
    Fint å kunne kjøpe seg litt jobb når man ikke har noe å fylle tiden med fra før! ;)

    SvarSlett