fredag 16. mai 2014

17 mai er vi så gla i...


Hvert år samme dekor på kaken. Dette er en kake fra et annet år.


I år blir det ostekake, for komfyren min har takket for seg.
Seigmennene stikker jeg en tannpirker inn i det ene benet på,
og i den ene armen et flagg. Så stikker jeg dem ned i kaken som har grønt gelelokk.


På den andre halvdelen lager jeg et norsk flagg med bringebær, blåbær og krem.

Ett år så den slik ut, da var det en bløtkake.


og her en bløtkake med marsipan rundt kanten


Så får jeg se om den blir litt annerledes i år ;)
Værsågod, det er bare å "herme"!

(Jeg gleder meg sånn til å se barnebarna mine, alle i farmorsydde bunader ;)


Ha en strålende fin 17 mai! Nå skal jeg sjekke om bunaden min har
"krympet" noe mer i skapet i året som har gått :)

1 kommentar:

  1. Gratulerer med dagen !

    Flotteste kaker ...her blir det nok hermings ja ...til neste 17.mai .
    Kan tenke du gleder deg til å se barnebarna i bunader ...flink du er som har sydd .
    Ha en strålende flott 17.mai!

    SvarSlett