tirsdag 25. november 2014

De tre bukkene bruse

Barnebarna vokser til. Nå har enda ett fylt 6 år, det er Olivia denne gang.
Det måtte naturlgvis bli noe egenprodusert til henne også.


Jeg falt pladask for disse vottene som Wenche har designet.
Hun lager så mange flotte strikkemønstre! HER finner du hennes blogg,
med link til votteboka, hvis du også får lyst til å strikke disse.
Dette er barnevarianten av disse vottene som også finnes i voksen størrelse.


Jeg lurer litt på om det er vinter eller vår. Busken på bildet blomstrer allerede på bar kvist,
men det er jo straks desember!


Vottene har mange små detaljer, akkurat hva jeg liker!
Tilogmed to forskjellige tommeler!


Her ser du trollet under brua nederst, og de tre bukkene over.
Eneste endring jeg har gjort er å sy på små perler til øyne på bukkene.


Jeg gjorde et dumt forsøk med den ene votten!
Puttet den i vaskemaskinen på 40 grader, for jeg syntes at håndtoving
på den første jeg strikket ble litt for lite...


Det endte med at jeg måtte strikke en vott til, for den vaskemaskintovede
ble altfor mye tovet og for liten til 6-åringen!

Men hun har jo en lillesøster på to og et halvt. Så bare jeg
får ånden over meg, så strikker jeg enda en vott :)

Garnet jeg har brukt er egentlig et litt stivt garn som er beregnet på veving.
Jeg hadde et lite utvalg i blåtoner, så jeg tok sjansen på å bruke det.
Strikket på pinne 2,5



4 kommentarer:

  1. Flotte votter! Ser skikkelig gode og varme ut :-)

    SvarSlett
  2. Super fin har du strikkt vottene. Fine farger. Og veldig glede at du har lille jente og så kan ha begge to :-))
    Jeg kjøpte deilig votter e-bok og har veldig glede med votterstrikke også.
    Ha en fin kveld. Hilsene sender deg Viola

    SvarSlett
  3. De er herlige disse vottene, og en dag skal jeg også strikke dem.

    SvarSlett