torsdag 27. november 2014

Fornying i heimen

Det er ikke første gang jeg trekker om disse gamle stolene.
Det er faktisk tredje gang :)


Originalt var de grå og blå i et stripebordmønster, de var nye ca. 1930
og jeg tror ikke at de ble trukket om før de kom meg i hende i ca.1985

Da ble de gammelrosa med små blomster strødd utover,
og slik var de i ca.15 år. Så ble de trukket om igjen,
denne gang ble de grønne med gule blomster.


Som det synes av bildet trengte de sårt omtrekking igjen!
De var veldig skitne og flekkete, og jeg så det veldig godt når stoffet ble tatt av!


Det er en grei jobb, men tungt for hender og armer.
Etter noen stolseter måtte jeg rekvirere litt hjelp med stiftemaskinen,
for det er ialt 8 stoler å trekke om.


Jeg ble ganske fornøyd med resultatet, og de kan gå 15 nye år i møte :)
(...og plutselig skjønte jeg hvor gammel jeg da blir...)

Og hele "fornøyelsen" kom på den nette sum av 295 kroner.
Stoff fra Stoff og Stil i Drammen.






2 kommentarer:

  1. Så nå har du fått nye stoler for en billig penge:)
    De ble flotte også.
    Jeg har sansen for slikt, det er så altfor mye bruk og kast i dag.

    SvarSlett
  2. og du har igjen nye stoler - fantastisk - og veldig fine :-)))
    Ha en super fin adventshelg. Klem fra Viola

    SvarSlett