torsdag 1. januar 2015

Grytekluter og oppvaskklut


Anne på landets grytekluter er et kjekt lite håndarbeide. Det tar ingen plass i veska,
og når man har heklet noen, som du kan se HER og HER, så trengs ingen oppskrift heller ;)

Disse var tiltenkt en av sønnene, de skulle matche kjøkkenet i brunt og hvitt.


Tykke og gode, de er jo doble. Baksiden lager jeg litt enklere.
Disse havnet under juletreet der i huset.


Oppvaskkluten er fra Tove Fevangs klute-along i sommer.
Jeg laget ikke så mange av klutene, men det ble et par tre forskjellige.


En ny hekleeffekt med bare fastmasker, og rundt kanten, krepsemasker tror jeg de heter.

...og sist, men ikke minst, GODT NYTT ÅR!


2 kommentarer:

  1. Fine grytekluter!
    Ang sokkesamstrikk som du nevnte på bloggen min, så antar jeg at det er Kirsten Kapurs mysteriesokker du tenker på? Jeg bestemte meg i fjor for at det ble siste gangen. Jeg syntes ikke det var så gøy mer, og da kan det jo være det samme - og dessuten er det så mange andre morsomme sokkeoppskrifter jeg har mer lyst til å strikke.
    Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Fine mønster og farger :-) Hilsene sender deg Viola.
    Ha et riktig godt nytt år. Klem

    SvarSlett