onsdag 30. august 2017

Årests sommergenser

Når genseren JUNE så dagens lys på Strikkesida på facebook var jeg allerede fortapt!


Jeg "måtte" strikke den. Ventet ganske lenge på at Hege Kurland,
som er designeren skulle publisere oppskriften, men når det skjedde
var jeg ikke sen om å bestille garn og mønster.


Men jeg har en formening om at rosa ikke er "min farge",
så jeg tok et annet valg. Blått er sommerlig og fint tenkte jeg.
Det var et veldig greit strikketøy i bilen før bærestykket.

Har begynt på den et par ganger, ved første forsøk ble den alt for stor.
Trodde jeg måtte strikke største størrelse, men det holdt med L.

Det vil si, jeg justerte maskeantallet til XL på bærestykket,
for min kropp er nok litt annerledes enn designerens (ha, ha)
Jeg måtte ta av kanten nederst og forlenge den ganske mye, 
for jeg er ganske høy, men det gikk greit.
Ermene er også XL.


Ellers er alt etter oppskriften, både de spesielle vrangbordene og alle heklekantene.
Alt i alt er jeg ganske fornøyd med resultatet :)
Bare så synd at sommeren er på hell...

4 kommentarer:

  1. Kjempefin - og enig med deg - lekker i lys blå.

    SvarSlett
  2. Det var en nydelig genser! Flott i lys blå og veldig kledelig til deg.

    SvarSlett
  3. Ikke rart at du ble fornøyd. Genseren ble jo lekker og du kledde den godt!

    SvarSlett
  4. Super genser ... deilige farger ... fantastisk bildet med deg.
    Hilsener fra Viola

    SvarSlett