fredag 13. oktober 2017

Strikkefestival

For et par uker siden var det strikkefestival i Gamlebyen i Fredrikstad.
Lenge hadde jeg planlagt å ta en tur dit, og med hytte på Hvaler 
passet det utmerket å kombinere det med en tur på hytta.


Hadde også med meg to strikkeglade damer :)


Været var ikke på vår side denne lørdagen,
og det var "trangt om saligheta" på utstillingen.


Det var nesten umulig å få tatt noen bilder der med så mye folk
og et altfor lite lokale for utstillerne.


Av erfaring er flerfarget garn finest på hespene, så det kjøpte jeg ikke


Jeg presterte å kjøpe kun to bunter med garn :)
Her ser du en av dem, et tynt sokkegarn fra Projo.


Gamlebyen i Fredrikstad er en veldig koselig by,
og her var det frimarked på torget også.
Det er det forresten hver lørdag.




Vel tilbake på hytta hadde mannen min tatt turen fra Oslo og
trukket krepseteinene som vi har ute i sjøen. 16 flotte kreps var fangsten
som han kokte til oss før han reiste hjem igjen.
Det smakte forteffelig! Vel så godt som hummer, spør du meg!


Tid til å gå på tur både søndag og mandag ble det også.
Her er vi på vei til...


...stranda i Guttormsvauven.


Papperhavn er klar for hummerfisket :)

På vei hjem på mandag tok vi turen innom Flamingo garn på Ørebekk i Fredrikstad
og der kjøpte jeg garn til et genserprosjekt. Det blir julegave tenker jeg.
Det er mest gavestrikking om dagen og det kan jeg jo ikke vise
frem her i bloggen, så derfor er det litt stille her for tiden.



2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere koste dere:-)) Sokkegarnet fra Projo er et godt kjøp og jeg regner med du gjør det om til noe fint.
    God helg!

    SvarSlett
  2. Jeg var også i Fredrikstad med ei venninne den dagen :D Vi lå i campingvogn i regnværet. Ble ganske sølete ;) Fikk kompansert det med garn kjøp :D

    SvarSlett