fredag 1. desember 2017

Til meg selv - nå igjen!

Det er ikke så ofte jeg lager noe til meg selv ;)
Liker best å lage noe å gi bort, men nå har det altså skjedd.

I høst var jeg på besøk på Strikkemessen på Hadeland Glassverk :)
Det var mye rart og mye fint å se.

Det var på Hadeland jeg ble fristet til å kjøpe et strikkekit.
Jeg syntes det var så fint i all sin enkelhet.


Vi passerer gammelordfører Magnus Sophus Sørensen på Kråkerøy
til og fra hytta på Hvaler. Han ser så kald ut der han står.

I år er det faktisk 100 år siden han avsluttet sin ordførerkarriere.
Vi kjenner et av hans olderbarn, og mannen min har moro av å hilse
på gammelordføreren hver gang vi passerer 😊


I dag stoppet vi og han fikk prøve mitt nye skjerf,
og jomen syntes jeg han smilte litt ekstra i dag 😉

Skjerfet kan jeg ha to ganger rundt halsen, eller en gang rundt halsen
og en gang rundt hodet, eller hengende enkelt hvis det ikke er så veldig kaldt.

Lengden på dette uten å strekke det er 140 cm.


Det er brukt 2 nøster hvitt og to nøster sort Baby-alpakka
med et for meg ukjent navn, Karma, som er veldig mykt og godt.


De fine kantene gjør du slik:
Ta siste maske på pinnen løst vrang av med tråden foran.
Første maske på neste pinne strikkes vridd rett, altså i bakre ledd.

Det sto ikke noe om dette i oppskriften,
men det ble liksom prikken over ien synes jeg.

Så kunne man stikke hodet inn i denne platen,
og det måtte jo prøves :) :)




4 kommentarer:

  1. Hei, hei morsomt... Hadeland Glassverk fin tur i nærheten fra Oslo. Glassblåsing er så spennende. Der har du kjøpt et fint strikkesett. Halsen er veldig interessant, du kan gjøre mange stillinger. Herlig. Takk for tips med kanten. Ser veldig god ut.
    God Adventshelg. Klem fra Viola... morgen første lys på kransen :-))

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg bestandig når jeg ser at noen strikker til seg selv! Fin hals med ny vri på kanten! Synes nesten du har fått tre utgaver, jeg, alt etter hvordan du danderer den.

    God helg!

    SvarSlett
  3. For ein herleg hals til kalde dagar. Og takk for tips til ny vri på kanten. God helg

    SvarSlett
  4. Jeg strikker også veldig sjelden til meg selv - pussig det der. Flott skjerf og det kommer nok godt med. Kaldt i Trøndelag disse dager og da er ull gull.

    SvarSlett