torsdag 23. februar 2012

Det ble "Frøken Tante Sofie"

For det var henne lillesnuppa helst ville være på karnevalet i barnehagen.
Det har vært et ønske lenge, så det var ingen vei utenom for farmor.
Det var drakt å få kjøpt, men jeg synes jo det er artig å sy.


Gult stoff med hvite bomber, ikke det enkleste å få tak i. Men jeg har jo stoffmaling,
tenkte jeg, det må da kunne gå an å male bombene på. Og det gikk aldeles utmerket!


Det gule og det lilla stoffet fant jeg på Panduro Hobby, det hvite en gammel
avdanket skjorte etter snuppas farfar. For at forkleet skal holde seg i livet,
har jeg sydd på litt borrelås under linningen foran.

Det skal jo ligne mest mulig på originalen. Så om det er lenge siden du har lest
fra boka, så ser du Tante Sofie her.


Kopien ble da ganske lik originalen!


En hoppende glad Tante Sofie kunne fortelle til farfar at "nå er det ingen nåler!"
For det var fort gjort å stikke seg under forrige prøving!
Det var ganske vanskelig å være "sint" og synge "huffamegsangen"




2 kommentarer:

  1. Så flink du er.Og for ei skjønn lita frøken tante Sofie. Bare til å spise opp ho der.

    SvarSlett
  2. Fantastisk søt jente i nydelig drakt! Du er utrolig flink! Tusenkunstner med håndarbeid!
    Det er deilig å se et "snilt" kostyme, jeg syns det er så fælt med alle de skremmende figurene som dukker opp i disse karnevalene, og tro meg, jeg har sett mange etter alle mine år i barnehagen!

    SvarSlett