fredag 23. februar 2018

FLERE LUER I VINTERFERIEN

Det er så fort gjort å falle for søte og fine oppskrifter på nettet :)
Slik var det med denne luen. Det finnes jo mange jentehoder i min familie,
en eller annen vil den sikkert passe til :) tenkte jeg.


Det var fort gjort å kjøpe mønsteret.
På garnlageret mitt fant jeg to nøster med Silke Alpakka fra Drops.
Det har en strikkefasthet på 17 masker på 10 cm med pinne nr 5,
en aning tynnere enn i oppskriften, så jeg satset på størrelse L.
Dette garnet har visst gått ut av produksjon.


Det ble akkurat nok garn til en liten heklet blomst som jeg sydde fast oppbretten med.
Den kan jo bare sprettes av om man vil.




Luen passet fint på det yngste barnebarnet mitt, og hun ville gjerne ha den.
Bilder har jeg fått lov til å legge ut her :)


Nå var det bare hennes storesøster som ikke har fått noen lue
i denne omgang, det ville jeg gjerne gjøre noe med.

Fant en oppskrift på nettet til nok en lue.
Super oppskrift til restegarn dukket opp som bestilt på Pinterest.


Gratisoppskrift på denne luen finner du HER


Jeg hadde tynnere garn. Noe var rester etter de to andre barnebarnas luer.
Her la jeg opp 96 masker i stedet for 80 som i oppskriften og brukte pinne 3,5
96 masker passet jo perfekt på fetterens hode, og de er jo like gamle :)


Hun kledde luen godt synes jeg, og du finner ingen som har maken.
Da er den ikke så lett å miste heller :)


...og den ble innviet på tur i marka i dag.

5 kommentarer:

  1. Vakre luer du har strikkt. Jeg liker begge to. Nydelige bilder.
    Vi hadde ikke snø her, men jeg tar tur til nord :-)))
    Ønsker deg riktig god helg. Hilsen fra meg.

    SvarSlett
  2. Herlige luer og nydelige barnebarn!
    Disse luene blir gode nå i vinterværet.

    SvarSlett
  3. For noen vakre modeller du har!Flotte luer til begge to, men den blå restegarnslua er bare knallfin mot den hvite snøen, og at jenta kler den godt skal være sikkert.
    Fornøyde jenter ser jeg på ansiktene.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Det var fine huer til flotte barnebarn :)

    SvarSlett