mandag 19. februar 2018

Spesielle votter

Det er alltid artig med noe nytt :) en ny måte å strikke ting på.
Aldri har jeg sett maken til måten disse vottene er strikket på, det måtte prøves :)


Vottene skal egentlig være doble, men jeg tester oppskriften med enkle votter.

Som vanlig må jeg jo endre på noe...


Startet vottene med en latvisk flette, det er så fint synes jeg.

OL på tv, og pinnene går varme her hos meg, så kan jeg se ned når det blir for spennende!


En helt spesiell vottekonstruksjon


som gir votter med usedvanlig god passform. Disse er strikket i tynn Sterk.
Får jeg ånden over meg så kan jeg jo strikke et par ensfargede og putte inni...

Det er jo også mulig å strikke dem med et helt annet mønster også,
det er helt klart ikke siste gang jeg strikker disse!

Men jeg tror kanskje vottelageret er stort nok nå i denne omgang...


Noen av disse blir nok gitt bort, og noen beholder jeg selv.

2 kommentarer:

  1. Så spennende! Her har du mange fine vottepar! Latvisk flette gjør seg alltid! Så er det veldig artig passform på de siste du strikka. Når vi strikker kan vi unne oss flere par å bytte på, og så er det også veldig kjekt å ha noe på lur til presanger som det plutselig blir behov for.

    Ha en strålende tirsdag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Spennende med nytt mønster og jeg er enig i at latvisk flette er veldig dekorativt.
    Jeg holder også på med et par votter, latvisk flette som jeg ha døpt om til trøndersk flette.... må nok sjekke youtube før jeg gjør det en gang til:-)

    SvarSlett