søndag 4. mars 2018

LITEN BABYJAKKE

Nå har jeg strikket en liten babyjakke av enkleste sort.


Jakken er strikket ovenfra og ned. Bærestykket strikket jeg for en stund siden.
Resten var enkel rillestrikking :)


Jeg likte så godt raglanfellingen på denne,
og på lager hadde jeg tre nøster av denne blåfargen i Drops Cotton Merino.
Når jeg hadde strikket ermene, brukte jeg opp resten av det andre nøstet til bolen.
Ett nøste igjen, det kan kanskje bli en lue av det.

Jeg har ingen mottaker for denne, men rett som det er så kan det jo dukke opp en :)
Jakken er strikket i minste størrelse, 0-3 mnd., men oppskriften går helt til 8-9 år.

Oppskiften får du kjøpt HER

Jeg har tre nøster med rosa også, får se hva det kan bli av dem ;)

4 kommentarer:

  1. Den er bare sød, din babyjakke og jeg er selv meget glad for enkelt strik, som ikke kræver alt for meget brug af min hjerne.
    Hav en dejlig Søndag

    SvarSlett
  2. Så søt, liten jakke! Veldig fint med mønster i raglanøkinga! Det blir nok en nybakt mamma som setter pris på denne etterhvert!

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så søt! Raglan gjorde jakken spesiell.

    SvarSlett
  4. Den var nydelig, flott med mønsteret i raglanøkningen :)

    SvarSlett