lørdag 3. november 2018

FINSOKKER


Disse sokkene har jeg holdt på med innimellom andre ting.
De har vært drøye, begynte på dem tidlig i juli, eller var det sent i juni...
Sokkene er ganske bereiste. Har hatt dem med til Russland, Trondheim, Vestlandet,
Riga, Frankrike og Italia. De er strikket på pinne 2,5 av Malabrigo sokkegarn
som er kjøpt hos Projo for lenge siden.


Oppskrift på sokkene er helt gratis fra Drops Design, og for en gangs skyld 
har jeg fulgt den til punkt og prikke, eller har de blitt litt lenger...
Det gikk med litt over 100 gram.

Heldigvis hadde jeg to 100-grams-bunter, så det ble nok garn.
Det er nesten 100 gram igjen, nok til et par til som kan bli litt mindre.
Disse sokkene er strikket i største størrelse.


Synes at fletterutene er så fine. Gode og lange er disse sokkene også :o)


De første 8 fellingene er på annenhver omgang,
deretter på hver omgang til det er ca. 16 masker igjen. Disse strikkes sammen to og to,
det gir en fin tåfelling.


Sokkene har havnet på lager inntil videre, men hvem vet,
kanskje ender de under et juletre!


2 kommentarer:

  1. Det var et flott par sokker! Jeg er veldig glad i Cascade sokkegarn, det er både drøyt og godt å strikke med.
    Fortsatt fin søndag til deg:-)

    SvarSlett
  2. Hvilke vakre sokker. Et slikt flott mønster. Jeg liker kabel :-)))
    Hilsen til deg. God helg. Viola

    SvarSlett