fredag 9. mars 2012

Clara nummer 2

Dette mønsteret har jeg forelsket meg helt i.
Jeg har strikket den tidligere, du kan se den HER


Oppskriften på denne kjolen som heter Clara,
kjøpte jeg hos Pinnsvin Design for et par år siden.
Vet ikke om de har det lenger, har inntrykk av at det er
flere som strir med å få tak i det.
Nederst på DENNE siden på Ravelry, ligger det en link som sier
 at det skal være mulig å kjøpe mønsteret sammen med garn.


Denne kjolen er strikket i Lerke, for at den skulle bli litt større enn
den største størrelsen i mønsteret som er 1 1/2 år. Strikket  den for
et års tid siden, og den passer fortsatt til treåringen.

Ser du forresten den fine matchende kleshengeren?
Her har jeg "arvet" en masse kleshengere fra en venninne som
avsluttet sin barnetøybutikk. De var trehvite med et firmamerke på.
Etter et par omganger med hvitmaling og en blomst som dekor,
ble de fine og nye.

10 kommentarer:

  1. Veldig fin kjole. Lerke er eit flott garn til kjoler. har brukt det masse masse. Så fine kleshengerne vart da. Ha ei flott helg

    SvarSlett
  2. Så fin kjole! Jeg har faktisk mønsteret (på engelsk) liggende på bordet her foran meg akkurat nå. Det er neste babyprosjekt ut for meg. Jeg har tenkt strikke den i Hifa's tykke kamgarn, som egentlig er ganske så tynt spør du meg.... Jeg har jo blitt "nestentante" og jeg koser meg voldsomt med å lage babyting.
    Kleshengerne ble jo også fine. Du er virkelig flink og får gjort slike ting :) Hos meg hadde det kanskje blitt med tanken.
    Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole på standsmessig henger:) Ja, denne har jeg også strikket - takket være deg:))) Tusen takk!

    SvarSlett
  4. Clara ligger på pinnsvin sine nettsider men kun som vest, ikke kjole.. men det går det jo ann å ordne selv..

    SvarSlett
  5. Det bygger på ett gammelt møster fra 70 tallet og det møsteret kan du finne gratis http://home-and-garden.webshots.com/photo/1165621847054431875iFKOtb

    SvarSlett
    Svar
    1. ...Og det gamle mønsteret fra 70 tallet har jeg faktisk blant mange andre gamle oppskrifter!

      Slett
    2. Kit som kjole er å få kjøpt på
      http://knitisager.com/shop/catalog/details?sessid=4KNbfvfnTV9rla6HWMkBm0kUgEqOcBAPVJsctXSWq4GaQc5IJOVTBeaBGGPBbjnJ&shop_param=aid%3DClaraDressKit%26

      har nettopp kjøpt det, min bestemor lagde kjolen til meg då eg va lita så vart såååå glad når eg fant den her hos deg!
      ellers veldig mykje fint her hos deg og!
      God helg!

      Slett
  6. Kære Farmor Jeg har ledt som en gal efter mønster til Clara kjole. Det findes ikke længere som kjole, men kun som vest. Og der er precis kjolen, jeg ville strikke til mit barnebarn. Kan dere måske hjelpe mig med et link eller mønstret - evt fra det gamle ugeblad? Betaler gerne for besvere/ porto eller lignende.t. Min mailadr. er : lisandersen43@gmail. com
    Mange venlige hilsner fra Danmark
    Lis Andersen

    SvarSlett
  7. Hei, kjære farmor! Som Anonym over er jeg på leting etter oppskriften på denne. Jeg har kjøpt oppskriften til blåklokke fra sandnesgarn, men den mangler dessverre "åren" i bladene. Syntes mønsteret taper seg litt uten de. Er det mulig å få en forklaring på hvordan du strikker akkurat den delen med bladene i halsen, evt få informasjon om hvilket ukeblad og hvilket nummer den sto i så jeg kan prøve å lete den frem? Har en mormor som så gjerne vil strikke denne :) Du kan få tak i meg på telefon 41521781, eller mail katrine.stjelja@gmail.com i såfall.

    Mvh Katrine

    SvarSlett