mandag 26. mars 2012

Avstikker

På vei hjem fra Hvaler forleden, tok vi en liten omvei.
Vi reiser hjem på mandag formiddag, det kan jeg like,
helgen blir lengre, og trafikken er mindre!
Artig med en forandring, for veien er ellers veldig kjedelig.
Den samme veien som jeg har kjørt og sett hundervis av ganger før!


Her er vi på overfarten Moss - Horten


Horten nærmer seg. Det er ikke en by jeg har vært mye i, så vi tok 
en liten rundtur! Jeg ble så fasinert av de store trærne, med snyltevekster i.


Digre eike og lindtrær med grønne busker i.
Jeg lurer på om det er misteltein?
Kanskje noen kan hjelpe meg med løsningen,
og hvorfor er det så masse av dette i Horten.

Et bilde av det fikk jeg tatt, men noe kyssing under mistelteinen ble det ikke noe av...
men det er kanskje bare til jul det gjelder?



2 kommentarer:

  1. Ein herlig tur. Spørsmåla dine kan eg nok ikkje hjelpe deg med, men det var kjekt å sjå bilda. Kos deg videre i kvardagen også

    SvarSlett
  2. Ja, det ER misteltein! den er fredet, det er faktisk straffbart å plukke de, så det håper jeg ikke dere gjorde ;)) Horten er visst det eneste stedet i Norge det gror misteltein. Kanskje har det kommet noen frø med lasten i et skip, litt større enn Bastøfergen?

    SvarSlett