søndag 8. februar 2015

Flere ting på pinnene

Koftebølgen har nådd meg. En av svigerdøtrene ønsker seg en kofte.
Helst skulle det være mønster over det hele, men det hadde jeg ikke ork til å begynne på.

Litt mønster er helt greit, men ikke over det hele :)


Lev Landlig koften kunne duge og den kunne jeg gjerne strikke :)
Det så greit ut. Koften er strikket ovenfra og ned, det liker jeg godt.
Garnet skulle være Tove. Min lokale garnbutikk fører det ikke,
et alternativ var Pt2, men jeg er litt sær, og liker ikke det garnet.

Valget falt på Tumi, 50% ull, 50% alpakka i uvanlige farger :)
men mest mulig likt originalen.


Å strikke med tre farger er ikke bare bare, og i hvert fall ikke når det er megalange
hopp med garnet, 16 masker på det lengste ;) Er litt skuffet over mønsterdesignerne der.
Må nok sy inntil noen tråder i etterkant, for å tvinne underveis med tre tråder,
det ga jeg opp, det ble veldig mange floker.

Herfra er det bare glattstrikking med noen striper innimellom,
og det er jo bare artig, så ser jeg at det vokser :)


3 kommentarer:

  1. Jeg har også kjøpt garn til den her koften! Den er så fin synes jeg. Jeg bestilte garn på nett (To damer). Tumi er sikkert et veldig godt alternativ :-)
    Gleder meg til å se din variant etterhvert som den vokser :-)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg synes Lev Landlig-koften i fargene du har valgt er så fin! Men å strikke med 3 tråder er en utfordring, det vet jeg! Så det er godt det bare er på et lite parti! Artig at du har valgt et annet garn!

    Ja, barnebarnet er storfornøyd over egenstrikket genser, og jeg synes hun har vært så tålmodig og flink!

    Ønsker deg en fin, ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Å! Jeg gleder meg :) Du er så snill Gørill og så nydelig den blir!
    Klem fra den heldige svigerdatteren

    SvarSlett