fredag 13. februar 2015

Pulsvanter igjen

Disse pulsvantene har jeg strikket tidligere.
HER ser du dem. Jeg liker dem veldig godt :)

Lenge har jeg hatt lyst på å strikke meg et par til.
Men jeg har kviet meg litt, for borden rundt håndleddet synes jeg er vanskelig.


Jeg må bruke post-it-lapper for hver linje gjennom hele borden.
Jeg klarer ikke å memorere den. Det skjer ting både på rette og vrange,
og mønsteret går fra høyre mot venstre og omvendt på annenhver linje.

Her er det altså ikke mye plankekjøring, så borden strikkes i enerom.
Men resten skal nok gå greit :)

Mønsteret heter VEYLA, og du finner det helt sikkert på Ravelry
om du vil prøve deg...

Nå har jeg mange strikketøy nok (tror jeg)

1 kommentar:

  1. Et veldig fint mønster. Herlig har du strikkt :-)
    Kos deg med fortsette. God helg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett