fredag 25. november 2016

Pulsvanter med lue

Sånne pulsvanter ønsker jeg meg også farmor!
(Hun var tilskuer når kusinen åpnet pakken med sine grå)
Hvilken farge da? Grønn! lysegrønn! for det er yndlingsfargen min :)

Det grønne garnet er rester i babyull etter en babyjakke jeg strikket for sikkert 15-20 år siden
Så fint å få brukt det nesten opp!


Det er hyggelig å tilfredsstille slike ønsker.
Fulgte samme oppskrift som med DE GRÅ, men med 4 masker mindre rundt, og noe kortere.


Og når hun fyller 8 år i disse dager, så passet det jo bra med en liten strikkegave.
Navnelapper er sydd på, så er det ikke så lett å miste dem.

I tillegg strikket jeg en lue etter samme oppskrift som angoraluen.


En litt lang lue med rullekant, i to lysegrønne farger med pulsvantenes mønster.
Jeg la opp 108 masker på pinne 2,5 og strikket luen 26 cm lang før felling.



Slik ser fellingen ut:)


Maskeantallet er delt i fire deler, og det er strikket to sammen på alle omganger i toppen.


Rådyra har et tråkk over terrassen min, det syntes i snøen når jeg tok bildene,
men nå er all snøen borte.


5 kommentarer:

  1. Grønt er skjønt, herlig sett du har laget, god helg fra Beth

    SvarSlett
  2. For eit nydelig pulsvanter og lue sett. Skjønner godt at ho ville ah samme sort som søstra. Kjekt å tilfredstille dei unge når ein kan det. Klem

    SvarSlett
  3. Wunderschön :-)) Herlig har du strikkt settet for hender og hode. Kjempeflott mønsteret.
    Det er flott å strikke for barnebarna. God søndag. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Flott sett som hun sikkert blir glad for. Det er moro for oss som strikker når de unge kommer med strikkeønsker, de får gjerne ønsket sitt oppfylt:-)

    Ønsker deg en fin adventstid

    SvarSlett
  5. Dette var et flott sett! Luen ble veldig fin!

    SvarSlett