lørdag 28. juli 2018

LANGTIDSPROSJEKT

På nettet snublet jeg over et spennende langtidsprosjekt,
det var på Facebookgruppen "Sopp og nyttevekster"

...og siden jeg hadde råvarene i hagen, var veien kort til å prøve seg


Jeg plukket 12 umodne valnøtter, de skulle deles i fire.
Det var ikke så lett, for skallet på nøttene inni hamsen hadde begynt
å bli ganske hardt, men det gikk :)

Nøtter med hams skulle så oppi et Norgesglass, mitt rommer 2 liter


På lager hadde jeg en nesten full flaske sprit, 60%,
fra slåpelikørproduksjon for noen år siden.

Så helte jeg på spriten, og satte den tilbake i skapet,
for nå skal jeg glemme den i noen måneder før jeg tar ut nøttene.
Det blir nok ikke noe problem, for nøttehamsen lukter IKKE godt!

(mulig jeg må fylle på litt mere sprit, så nøttene blir dekket)


Når nøttene er fjernet skal rårørsukker tilsettes, og jeg tror at spriten da har skiftet farge.
...og etter det skal den glemmes helst i et par år til...

SPENNENDE😋

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar