fredag 13. juli 2018

SISTE JAKKE I DENNE OMGANG...

Mitt nyfødte barnebarn skal ikke fryse!
Nå har jeg strikket denne lille jakken fra en av Klompelompebøkene.


Det var raglanfellingen jeg likte så godt på denne!


Minstenjakke heter den, og jeg har strikket den i minste størrelse, 0-3 mnd.


Så tenkte jeg at det kunne være fint med en lue til,
så da valgte jeg 0-3 mnd. på den også. Dessverre tok jeg pinne nummer 3
i stedet for 2,5 så den ble litt for stor. Den er rask å strikke, så det blir kanskje en til...


Jakke og lue er strikket i Lanett babyull.
Jakken er strikket fra halsen og ned.


Det endte med at jeg strikket en liten djevellue og et par små sko.
Djevelluen finnes i Gros blog, og skoene husker jeg ikke
hvor jeg fant mønster til...
Pyntet både lue og sko med noen små rosetter 😊

...Og nå er den lille frøkna allerede 10 dager gammel!
Det er for varmt å ha på seg klær, litt for stort var det meste også.
Men teppet har kommet i bruk😀

En vakker dag får dere kanskje se henne, jeg var bortreist på ferie
da hun ble født og fikk se og holde henne i går!
Ei nydelig lita jente💖som farmorhjertet banker for.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med nytt barnebarn, Gøril!��
    Flotte ting du har strikket denne gangen også - og jeg kommer aldri til å bekymre meg om at dine barnebarn skal fryse!��
    Ønsker fortsatt god sommer til deg og dine!
    Hilsen fra Kristiansand

    SvarSlett
  2. Gratulere så mye, kjære Gørill. Nydelig jakken med lua du har strikket. Jeg liker også raglan-mønster ditt - lua er så fint og så passer lenge :-)) Så du har strikket lua og sokker dertil.
    Fantastisk med babystrikk. Kos deg.
    Jeg har barnebarn her og vi har så fint sammen. Gleder meg.
    Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett