fredag 3. august 2018

RAVELLO er ferdig

ENDELIG ble jeg ferdig med denne genseren,
akkurat i tide til mottakeren, mitt eldste barnebarn fylte 12 år.


Genseren er strikket i Lerke,
så blir den behagelig mot huden, Lerke klør ikke!


Hun har valgt de samme fargene som på oppskriften som jeg kjøpte på RAVELRY.
Jeg hadde beregnet ett nøste for lite av det lys grå. Heldigvis hadde de fortsatt
samme innfarging på Strikkemekka hvor garnet ble kjøpt👍
Garnet kom i posten akkurat tidsnok til å få genseren ferdig😄

Oppskrift fantes bare på engelsk, men det gikk helt greit,
den er forresten strikket fra halsen og ned. Denne har en stripe mer på
overdelen, for etter prøving måtte raglanfellingen forlenges litt.


Jeg fant en fin måte å unngå "hakk" i overgangen mellom fargene
når man strikker striper. Hvis du ser NØYE ETTER er det bare 4 omganger ett sted på det røde,
men det synes ikke på genseren! HER på Youtube


Slik ble det ferdige resultatet, og under ser du bilde fra oppskriften.
Nesten like.


7 kommentarer:

  1. Så lekker denne ble. jeg har den på to do lista mi. Heldig ho som fikk denne.
    klemz

    SvarSlett
  2. Populær genser for tiden - og veldig fin! Jeg har alltid likt striper ;)
    Jeg synes også mange gensere er for korte i raglandsfellingen - det blir alt for trangt oppunder armen. Men da er det jo praktisk å strikke top-Down.
    Deilig med garn som ikke klør også!

    SvarSlett
  3. Super genser med vakker fargene og stripper.
    Top-down strikke er så fint ;-) og veldig praktisk :-))
    Jeg må huske garnet. God søndag og hilsen fra meg.
    Kos deg.

    SvarSlett
  4. Lekker genser! Hadde nesten glemt at jeg har ønska meg en slik, men det er jo ikke sikkert den blir like fin på meg som den er på bildet. Har tre prosjekter i gang allerede så det er best å besinne seg.

    God ny uke til deg!

    Klem

    SvarSlett
  5. Herlig genser, blir sikkert et favorittplagg utover høsten. Rart med det, de yngre er ikke tilhengere av ull, men Lerke er helt supert til denne aldersgruppen

    SvarSlett
  6. Kjempefin, har ikke prøvd å strikke i Lerke, men det ser veldig behagelig ut.😊

    SvarSlett
  7. Sp fin, jeg sliter med og forstå oppskrift jeg

    SvarSlett