fredag 7. september 2018

STRIKKETØRKE og skinnvotter

Holder på med en "look-alike-genser", men det går tregt.


Jeg har ikke noen oppskrift, strikker etter et bilde av en voksengenser.
Jeg strikker den i barnestørrelse, og da er det ikke mye som stemmer...

Det går veldig sakte fremover. Har så mye annet å gjøre, reisevirksomhet og jobb.
Så har jeg oppdaget at jeg kan sitte uten strikketøy å se på tv om kveldene😉

Det er nok en stund siden jeg sydde disse små vottene. Laget dem bare for å få brukt
opp noen små skinnrester. Så er det jo slutt på sommervarmen, og mitt nye
lille barnebarn blir kald på hendene når hun sover ute.


Vottene er forskjellige på over og undersiden, men begge er like.

...så skyndte jeg meg å dekorere dem litt, det går jo ikke an å ha skinnvotter uten dekor!


Under oppbretten et lite gullhjerte, og mine små sauer dekorerer oversiden.


Disse blir nok gode å ha på seg utover høsten og vinteren.





3 kommentarer:

  1. Nydelig votter, søt med et gullhjerte og dine små sauer. Herlig for kalt høsten og vinteren.
    Super genser du har i gang, jeg liker farger og mønsteret ser ut veldig godt.
    Ha det gøy. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Härliga vantar! Du kan du!!
    Tröjan blir säkert jättefin då den blir klar!
    Fin höstdag önska jag dig! / Vivan

    SvarSlett