mandag 15. februar 2016

Pannebånd

Jeg liker å gå på tur, men blir alltid kliss våt i håret under lua om vinteren.
Så kom jeg på noe lurt ;)


Det var en gang et marineblått pannebånd, det var greit nok,
men litt kjedelig. Det var deilig foret med fleece, og helt kløfritt.
Jeg strikker en flette og kler det med tenkte jeg, men det er langt igjen
til mål på dette bildet.

Men etter en kveld på hytta, og strikking i bilen hjem nærmet det seg.


Straks ferdig med å sy det på pannebåndet som også har borrelås som lukking.


Det ble en lang flette, ca 60 cm.


Fargen er ikke helt tilfeldig valgt, den matcher besetningen på turjakken min.


Gleder meg til å ta det i bruk.

Jeg har en jakke med rød besetning også, så det må nok bli et pannebånd til :)

Fletten er strikket i Sandnes babyull, Lanett på pinne 3.





2 kommentarer:

  1. Så fint pannebåndet ble! Stilig at fargen matcher glidelåsen på jakken! :-)

    SvarSlett
  2. Super flette pannebånd. Jeg liker fargen. Det blir fine turer med denne.
    Hilsen til deg. Ha god uke. Klem

    SvarSlett