onsdag 10. februar 2016

VM Lue Lookalike

Nå har jeg strikket lookalike-lue til skiskytter-VM,
måtte ha en liten vottepause :)



Mottakeren ville gjerne ha en litt lang lue,
den skulle henge litt ned bak fikk jeg beskjed om av 7-åringen :)

Ved første forsøk ble den litt for lang, så det ble litt opprekking før jeg ble fornøyd.

Oppskrift på lua finner du HER i flere størrelser, og HER i Tora Bergers blogg,
for det er Tora Berger som har designet lua.


Det er ikke dusk i Look-alike-lua, men mitt guttebarnebarn ville gjerne ha det.


Forsøkte å få tak i en duskeapparat i butikkene her omkring, alle var utsolgt,
så jeg måtte på nettet for å kjøpe disse. Det er 4 forskjellige størrelser,
men det tok bare et par dager før de havnet på mitt postkontor.

Laget de to største størrelsene og endte opp med den største dusken i lua.
Duskeapparatene fikk jeg tak i HER

Lua har jeg strikket i dobbel babyull, men den grå er enkel Dale Cotinga.
Garn fra lageret, men den turkise måtte jeg kjøpe.

1 kommentar:

  1. Super lua. Jeg mener velig fint med dusk også. Veldig fine farger.
    Takk for oppskrifter og takk for link til Tora Berger... så herlig å lese alt ;-)
    Spennende skiskyting og spennede WM i Oslo... 3.3. Gleder meg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett