fredag 5. februar 2016

Vottepar nummer 5

Dette er vottene fra vottesamstrikken til Vottelauget.
I utgangspunktet hadde jeg ikke planlagt å strikke disse,
da jeg holdt på med så mye annet.

Men så ble fristelsen for stor. Så flere som hadde begynt på dem,
og de så fine ut. Det er Wenche på DENNE bloggen som har laget mønsteret.
Vi fikk en ny bit hver fredag i 5 uker, og vips var vottene ferdige.


 Et fint prosjekt for små biter med restegarn.
Jeg har brukt Raumas gammelserie i hvitt som bunnfarge. Det lys blå er perlekrepp
fra langt tilbake i forrige århundre. Resten er pt2


To venstrevotter sa du? Neida, det fine med disse vottene er at de er like både oppå og inni
håndflaten. Tommelen sitter på siden, så den passer både høyre og venstre hånd.


Fellingen i tuppen ble fin synes jeg.


Wenche lager så mange fine strikkeoppskrifter. HER, HER og HER kan du se votter jeg har strikket
etter hennes oppskrifter tidligere. Ta en tur i Wenches blogg, der er det mange fine
oppskrifter å få kjøpt, og ikke bare på votter må du tro.
Det er bare jeg som har fått dilla på det i vinter.

...og størrelsen ble akkurat så stor at de passet til meg,
(tommelen kunne vært et par masker mindre)
kanskje blir de rett og slett mine...


4 kommentarer:

  1. Dette må da være ett av de vakreste parene med Mysterievotter! Nydelige farger.
    God helg

    SvarSlett
  2. Herlig er altid mysteriestrikke... veldig fint dine votter... vakre farger har du brukt.
    Ja fristelse er veldig stor, jeg har i gang sååå mye også. En gang jeg presentere vottene,
    vi har solen og varm... første blomster kommer krokus og snøklokke blomst i byen... og barna
    begynne med vinterferie!!!
    Ha riktig god helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Vottene dine ble kjempefine, likte fargene :)

    SvarSlett
  4. Dine votter ble kjempefine! Jeg bomma med fargene og syntes ikke de ble noe særlig. Så stoppa etter halvveis og velger å bruke garnet til noe jeg blir å like/bruke. Men Wenche er dyktig på mønstre, og det ble veldig mange flotte votter av mysteriesamstrikken:)

    SvarSlett