mandag 6. april 2015

Lev landlig koften...

...nærmer seg ferdigstillelse. Det er alltid skummelt å klippe opp...


Men jeg tok med meg symaskinen på hytta, slik at jeg fikk sydd noen sømmer
på hver side av midten før oppklipping.


Så var det bare å feste tråder, det ble en haug av dem!


Knapper er bestilt fra fatogfe, det skal bli ettøringknapper i kobber. Det sto at de var 15mm
i diameter, og det tror jeg er stort nok, er redd de hadde blitt litt tunge om jeg hadde
valgt neste størrelse som er 2-øringer på 19mm. Det blir spennende å få dem i posten!
Blir de for små, så får jeg sikkert byttet dem.


Så må jeg vente på knappene før jeg lager knapphullene.
Jakken blir nok ferdig i løpet av våren engang.

4 kommentarer:

  1. Kjempefin jakke. Og knappene kommer nok til å passe godt til.

    SvarSlett
  2. Fantastisk - blir den fine koften :-)) Gleder meg a° se. Herlig Rauma garnet - kjempeflotte farger.
    Kos deg. Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Blir spennende å se knappene i kofta ;o)
    Leste på en blogg at en av damene som strikker mye legger slike garnstumper ute i buskene, slik at småfuglene kan "plukke" dem til sinereir nå om våren..

    SvarSlett
  4. Hei på deg. Er på en liten bloggrunde. Det er så veldig lenge siden sist. Koselig at du har holdt bloggen vedlike. Jeg er så imponert over dere som strikker kofter. Lekre er de.

    SvarSlett