torsdag 2. april 2015

Skitt fiske - fiske skitt

Ja, det er viktig å ta disse sokkene på seg på rett ben :)


Ellers så blir det jo helt feil...


Nå ble det bedre, og sokkene ble helt greie.
Oppskriften er fra Bitta Mikkelborg sin bok:
Sokker, strikking hele året.


Du trodde vel ikke at jeg klarte å følge oppskriften?
men det er bare fordi at jeg hadde to nøster med sort garn
som jeg gjerne ville bruke opp.

Mønsterstrikking i sort garn er nesten håpløst, særlig i kveldslys,
så mønsteret etter tekstborden har jeg forenklet.


Det holdt ikke med det sorte garnet, så på tuppen måtte jeg
spe på med noe annet garn, rester fra lageret det også.

Det er masse fine oppskrifter i boka, men dessverre ingen som
strikkes fra tåen og opp. Jeg liker det best, for da kan jeg strikke 
så langt jeg kommer, og man slipper en masse rester.

Vanligvis holder det jo med ett nøste til hver sokk.
Og jeg synes det er bedre med noen striper øverst på vrangborden
hvis ikke hovedfargen strekker til.

6 kommentarer:

  1. Enkel bare fantastisk - einfach nur schön.
    Og så hyggelig med fargerik toppe... det blir yndlingssokke :-))
    Blåveis kaller seg her Leberblümchen Hepatica - jeg vil søke, jeg mener jeg finner bare i blomster butikk/gartneri. Blomster vokser til Alpen... sjeltenhet! Herlig blå er dine bilder. Gleder meg å se Hvitveis... du viser :-))
    God kveld. Klem Viola

    SvarSlett
  2. Eg har aldri prøvd å strikke sokker baklengs. Sikkert lurt når ein er redd ein har forlite garn. Men viss eg er usikker, så starter eg med noen striper oppe for sikkerhets skuld.
    dei vart finere enn originalen med desse stripene da. Stilige sokker. Fortsatt fin påske

    SvarSlett
  3. Så kule sokker da!!!
    Greit å få brukt opp restegarn. Og sokker er jo supert til det.
    Beklager at du ikke hørte noe fra meg etter at jeg sendte garnet, men det var en hektisk tid, der det var noe hver dag. Men tusen takk for betalingen. Du hadde ikke trengt å runde oppover, vet du. Men takk :)
    Her er det rolige dager, og en velfortjent ferie, kjenner jeg.
    God påske til deg også.

    SvarSlett
  4. Superfine sokker. Har boka til Bitta, men har bestemt meg for å la den ligge inntil endel prosjekt er ferdige... Ha en fortsatt fin påske ;o)

    SvarSlett
  5. Så tøffe! Det ble tydelig at her må rett sokk på rett fot ;)

    SvarSlett
  6. Knallfine sokker! Nesten så de ble ekstra fine av at du manglet litt sort til tuppene:)

    SvarSlett