tirsdag 15. november 2011

Filleløper

De siste par årene har jeg tatt opp igjen en gammel hobby, veving.
Jeg har en vev liggende på loftet i sine enkelte faktorer, drømmer om å sette den opp igjen.
Først må jeg da kvitte meg med noen møbler i kjellerstua. Den er aldri i bruk, så det er bare
tiltaket som mangler.

I mellomtiden vever jeg i Bærum Husflidsforeniing. Vi er tre damer/jenter som vever sammen
en kveld eller to i uka. Vi hjelper og inspirerer hverandre, og har det veldig hyggelig sammen.

Dette er noe av det siste som ble tatt ned fra veven. En løper av gamle gardiner og laken!
Små "sommerfugler" har satt seg på den som du ser. Synes at de er så dekorative.
Denne havnet på en gammel kommode på hytta.

Joda, det var mer i veven, men så er det snart jul vet du....
Det er mange som får hjemmelaget under juletreet i år!

Har laget en ny renning, i rødt bomullsgarn, håper å få til noe mere juleaktig av denne.


4 kommentarer:

  1. Det er ikke så få talent du har - og veving er altså også en av dem. Jeg tar av meg hatten i ren beundring. Du er søren så dyktig altså. Jeg har en bitteliten bordvev som jeg stadig vekk planlegger å lære meg å bruke, men jeg har enda ikke kommet så langt.
    Jeg tror nok at de "hjemmelagede julegavene" fra deg blir høyt skattet. Du lager de mest fantastiske ting.

    SvarSlett
  2. Håndarbeid er alltid koslig :)

    SvarSlett
  3. Så gøy det må være å kunne veve. Jeg har bare så vidt prøvd en gang for mange år siden og da likte jeg det. Det var så avslappende og avstressende å sitte ved veven husker jeg. Men det var etter at renningen var ferdig på veven:) - det var litt mer strevsomt å klargjøre den.
    Nydelige blå farger og så fint å lage av gjenbruks materialer :)

    SvarSlett
  4. Åå... så koselig at du har begynt å veve! Jeg har også en vev lagret et sted, men har ikke rygg til å sitte foran veven, så for meg forblir det nok en drøm. Så søtt med små slufser på løperen!

    Nå sees vi snart i Drøbak, jeg gleeeder meg!!!

    SvarSlett