mandag 19. mars 2012

"JULELØPER"

Her kommer den første av løperene fra "julerenningen".


En  herlig miks av rødfarger.


Etter damping og frynseknyting, fargene er litt for skarpe her,
men det er litt morsomt med rødt og gammelrosa. Teknikken er dobbeltvev,
så baksiden ser helt annerledes ut. Den blir nok å betrakte som vrangen.


I sikkert 40 år hadde jeg tatt vare på en rull med et skråklippet gammelrosa bånd,
det var fra sist jeg vevet på 70-tallet. Nå fikk jeg endelig brukt det opp.
Løperen ble ca. 1 meter lang, da var det slutt på det rosa båndet.



3 kommentarer:

  1. Den var kjempestilig. Du er så flink.

    SvarSlett
  2. Nydelig!
    En slik en kunne jeg godt hatt på bordet mitt:)

    SvarSlett
  3. Så nydelig veved løper. Ikke så mange som vever i dag.
    Mye annet flott i bloggen din også.
    Syntes din Tante Sofie var mye skjønnere enn hun i Kardemommeby :-))

    SvarSlett