fredag 1. juni 2012

Liten dukkemamma

Når jeg strikket til det nyeste barnebarnet mitt,
så tenkte jeg at hun skulle få en mini Odessalue. Jeg elsker Odessaluer.
Så jeg tredde på små perler, la opp 100 masker og strikket i vei.


Babysilk hadde jeg mere igjen av,
så det ble det garnet med pinne nr. 2 her også.
Men denne gangen ble det for smått, det var bare å innse.

Den nybakte storesøsteren er jo dukkemamma også, så den
havnet i gratulerer-som-storesøster-pakken, sammen med en liten dukkekjole.


Skulle så gjerne ha laget mere dukketøy,
men så var det dette med tiden da.
Døgnet har for få timer!!!

Riktig god helg
TIL ALLE!

...og takk for alle koselige kommentarer!
Det blir satt stor pris på!

6 kommentarer:

  1. For ein herlig dukkekjole. Du legger masse arbide i både små og store ting du. Døgnet har ofte for få timer. Men for emg er det vel fordi eg av og til bruker for mye tid her inne, siden eg ikkje får nok tid med pinner og garn hehe.
    Nydelig lue da. Har den oppskrifta liggende og skulle ha strikket ett par slike luer men har eg gjort det nei.
    Håper du får ei fin helg med masse fint ver og ikkje kald nordavind som her. klem

    SvarSlett
  2. For en nydelig lue :) Det med perlene gjore den så søt! Og for en kjole du har laget :) Utrolig imponerende. Ha en flott lørdags kveld videre :)

    SvarSlett
  3. Disse Odessaluene er så fine. Svigermor strikket maken til min lille jente i fjor. Flott blogg, forresten. Kikket litt på et bloginnlegg (babyjakke fra 1880). Ser du har kjøpt mønster på nettet. Takk for link. Det jeg lurer på, er hvilke størrelser jakken kommer i. Kunne være interessert i å kjøpe mønsteret selv, men det fremgår ikke hvilke størrelser den har.

    SvarSlett
  4. Du lager så utrolig mye fint - til og med dukketøyet er i særklasse! Heldige barnebarn altså. Men de er jo søte de små...og de fortjener alt.

    Selv husker jeg garderoben til dukken min som min bestemor (farmor) strikket og heklet. Jeg var så stolt, så stolt. Jeg har faktisk alt fortsatt, og jentene mine har også brukt det veldig mye. Det er fortsatt like fint. Ingen annen hadde så fine dukkeklær syntes jeg - og det spilte ingen som helst rolle at bestemor laget kjoler og fine blondejakker til dukken min, som var en guttedukke. Lill-Johan het han, han var kalt opp etter pappan min som het Johan. Bestemor syntes det var litt rart med en guttedukke, men hun godtok det og laget tross alt klærne i stort sett i lyseblått ;)

    SvarSlett
  5. Klart du lager dukketøy som er like fint som alt annet du lager :). Du har vært skikkelig i strikke/heklemodus, det ser jeg jo. Den lille 'gamle' jakken under her var virkelig helt nydelig. Jeg hadde faktisk nydelig tøy til dekkene mine jeg også. Både mamma og søsteren min passet på det. Men selv foretrakk jeg jo Olabiler og sånt fremfor dukker.
    Her har vi sol, blå himmel og iskald vind. Jeg vil ha sommeren tilbake. Håper du får en fin og varmere uke.

    SvarSlett
  6. Takk for at du legger meg som følger av bloggen. Jeg har to barnebarn,gutt 6år og jente 4år. Hjemmestrikket er veldig populært. Masse flott hos deg. Du er kjempeflink :)

    SvarSlett