torsdag 3. januar 2013

Sokkemysteriet, 1. del

Det var en mystisk oppleggskant på første del av sokkemysteriet.
Jeg var nesten sikker på at jeg hadde gjort noe feil på den første sokken.


Og når man ser på bildet, så er det kanskje ikke så rart?
Det er nemlig like mange masker på de to nystartede vrangbordene.

Picotkant kaller de det, ganske plundrete og sent å få til.
Jeg forundres stadig over hva som er mulig med en tråd og to pinner.
Det finnes mange penere og enklere oppleggskanter,
men nå er det dette mønsteret jeg skal følge.


Garnet, Sisu, er fra lageret, og er nok kjøpt med tanke på å strikke sokker.
Jeg tok det med ut i snøen, og fargen ble faktisk ganske riktig.
Jeg strikker største størrelse på pinne 2.5
så blir de kanskje mine denne gangen?

4 kommentarer:

  1. Det er nok spennde med slike strikke prosjekt. Har aldri tatt meg tid til å vere med på det. Blir spennde å følge med kossen det blir. Sisu er overhode ikkje mitt favorittgarn. Men vi er no forskhjellige heldigvis.
    Ha ei fin uke videre.

    SvarSlett
  2. En fantastisk farge! Nydelig! Jeg var også forundret over at det ble så stort at jeg rekte opp og begynte på nytt med et litt tynnere garn.

    SvarSlett
  3. Hei!! Jeg strikker også på de sokkene!! Fin farge på dine!! Jeg stusset også på om det ble riktig og jeg fikk det til!! Morsomt å være med på!! AnneL

    SvarSlett
  4. Hei! Kunne ikke vært mer enig - det finnes både enklere og penere oppleggskanter! Men jeg strikker stort sett helt ordinære, enkle (og praktiske) ting vanligvis, og da er det jo gøy å gjøre noe litt "rart" sånn en gang i året også. Og nå kan vi jo pikotoppleggskant! Dette blir bra!

    SvarSlett