søndag 25. august 2013

Her blir det OPPVASK!

Den ble ferdig tilslutt, OPPVASKKLUTEN ;o)


Det var utrolig sent å strikke HELPATENT
Om noen lurer, så la jeg opp 70 masker på pinne 2,5
og garnet er Pandora


Så ble den fin da...
Utrolig myk og deilig, men så har den ikke vært i vann enda heller...

Mens jeg strikket fikk jeg assosiasjoner til et skjerf jeg strikket for 50 år siden ;o)
Det var lyseblått det også, sikkert strikket i Peer Gynt eller Triplex, og minst 2 meter langt.
Det var til en ungdomsforelskelse, strikket i helpatent. Siden har jeg faktisk ikke
strikket i helpatent. Det er veldig tregt å strikke, tar "vinter og vår",
og hvordan jeg orket å strikke et langt skjerf, aner ikke......

Denne vaskekluten pryder nå kjøkkenet på hytta.
det er gjenskinnet av en rød bolle som lager rosa vinduskarmer


Nå finnes det jo oppvaskkluter å få kjøpt for noen få kroner stykket,
men hva er vel som en hjemmestrikket en, til over 40 kroner bare for garnet,
og mange timers strikking ;o) men jeg fikk brukt opp hele nøstet, kun noen cm. garn igjen!
Det er utrolig hva en strikker kan finne på.

Og sensommeren på Hvaler har mye å by på!
Se hva jeg plukket på en liten kveldstur på søndag, det er tidlig for bjørnebær!


Nesten en literboks ble det, og det var mye kart,


så jeg plukker mer neste gang jeg skal på de kanter...







3 kommentarer:

  1. Veldig fin klut! Jeg ble så inspirert at jeg rakk opp kluten jeg hadde begynt på for å stikke patent heller.

    SvarSlett
  2. Jeg så i ferie strikke klut også. Veldig fin. Deilig blå.
    Mhhh fine bjørnebær. Jeg er en samler i skogen og mark også.
    Ha en fin uke. Hjertelige hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  3. Flott klut. Jeg er veldig glad i helpatent, mitt favorittskjerf er et langt ett i helpatent, strikket i Kid Silk.

    SvarSlett