torsdag 2. januar 2014

Nytt år - Nye muligheter - Nytt strikketøy

Tilfeldigvis kom jeg over dette VOTTEMYSTERIET på Ravelry
Det er Toirot som står bak. Hun strikker så mye fargesprakende og fine ting.
Jeg fikk veldig lyst på å være med på dette.
Om man melder seg før 15 januar er mønsteret gratis også.


Her er den første oppgaven, vrangborden pluss en liten bord.
Det skal bli mange farger på disse vottene, og jeg aner ikke noe om fortsettelsen!
Med noen dagers mellomrom kommer det 6 deloppgaver til, og i slutten  av januar
skal jeg etter planen være i havn med et par nye votter.


Det tok uforholdsmessig lang tid å strikke denne vrangborden, med løfting av masker
og ekstra flettepinne både foran og bak arbeidet, men aldri med mer enn to farger om gangen
har det blitt lovet. Med nummer to går det sikkert raskere.
Jeg har valgt å strikke dem i Pt2, jeg er ikke noe begeistret for det garnet,
men jeg hadde så mange farger av det på lager, og dette var en mulighet til å bli kvitt litt av det,
skjønt det blir vel knapt merkbart ;)

Allerede tror jeg at jeg kan konstatere at de blir for små til meg,
men garnet egner seg jo godt for toving, og da kan de kanskje bli i en barnestørrelse.

Det er bare å følge med videre, jeg er ganske spent på fortsettelsen!




2 kommentarer:

  1. Så et fin mønster - fargene er veldig pen også. Jeg er spennende. Gjerne jeg vil også, kanskje jeg kan finne?
    Hjertelige hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Hvor lyder det spændende. Jeg tror de bliver rigtig fine!

    SvarSlett