fredag 14. februar 2014

OL-bølgen

Den store Ol-lue-bølgen kunne jeg ikke la gå hus forbi.
Ikke at den er så veldig fin eller pen, men så enkel at alle kan få det til.


På garnlageret fant jeg nesten to hele nøster lys blå Mor Åse babyull.
Det ble akkurat nok til en lue i barnestørrelse.


Denne er heklet fra toppen og ned med halvstaver og dobbel tråd.
Ca 70 masker endte jeg opp med rundt og rundt på heklenål 3,5
Jeg har heklet den to ganger, den første ble for stor,
så da var det bare å rekke opp, det tok bare en kveld å hekle den på nytt


Det røde garnet er tykkere, så det er heklet med enkel tråd.
En omgang halvstaver hvor jeg stakk ned i foregående omgang,
så en omgang fastmasker i bakre ledd. Heklet tilslutt en omgang kjedemasker,
også i bakre ledd, men etter at bildet er tatt tok jeg den opp igjen,
syntes det ble litt for stramt.


3 kommentarer:

  1. Hei. Tror snart eg er den einaste som ikkje lager slike luer for tida. Eg kan ikkje å hekle slikt. Har hekla ei lue i mitt liv, og den var det ingen som ville bruke. den var skeiv hehe. Men din var fin den

    SvarSlett
  2. Jeg vil gjerne!!! Herlig er lua. Ha fin glede med OL og deilig helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Hei Gørill! Ja nå er det aaaalt for lenge siden, både på bloggen og også i det virkelige livet! Så masse fint du har strikket i det siste! Og så bunaden din da! Den kommer til å bli flott!
    Jeg har ikke kastet meg på luebølgen, jeg er bare i startgropen med strikking, og må porsjonere gledene utover dagen, så det går ikke så fort. Men utrolig deilig å komme i gang igjen etter masse abstinenser ;)
    Ønsker deg en feiende flott lørdag! Klem fra meg!

    SvarSlett