onsdag 27. august 2014

Sommerminner fra Hvaler

Jeg tar en mengde bilder, kameraet er nesten alltid med meg på tur.
Siden jeg ikke har vært så flittig på håndarbeidsfronten i sommer,
kan jeg by på en liten bildeserie fra Hvaler.


Det var ikke mange skyene å få øye på i juli, sol, sol, sol, herlige sommer!!


Dette er hva jeg nyter hver kveld fra hytteterrassen, jeg simpelthen
MÅ forevige det ;)


Jeg blir ALDRI lei av solnedganger!

Snill nabo kommer med nykokte, lunkne sjøkreps, det finnes knapt noe bedre


Eller hva med en panne nystekt makrell?


Jeg har utforsket helt nye områder, takket være en ny hobby, geocaching.
Det er om å gjøre å finne flest mulig skatter eller poster som finnes gjemt.


Så signeres loggboka i cachen, og funnet loggføres via en "app" på mobilen.
Det er om å gjøre å finne mange, og det blir mange fine turer på steder
jeg ellers aldri ville ha kommet. Det er en verdensomspennende aktivitet,
ca. to og en halv million cacher ligger gjemt over hele verden!


Kyststien går også gjennom en eventyrskog, men ender ved, og noen steder langs havet.

På Storesand på Kirkeøy hadde noen bygget en helt spesiell og fargerik hytte.


Hytta er laget av alt som kommer drivende inn fra havet utenfor.

Tilbake på hytta er ekornet et hyggelig besøk på fuglematen, litt av en akrobat.


…og sannerlig, der hang det også et par leggingser i sommervarmen.
Bildet er tatt en av de siste dagene i juli, og trærne i bakgrunnen er allerede gule!


De er strikket i tynn alpakka, tre nøster gikk det med.
De sto på ønskelisten til det eldste barnebarnet mitt,
og slike ønsker vil jeg jo gjerne etterkomme ;)


...og når bursdagen er i juli, så får hun bare legge dem på vent,
for rett som det er så kommer de kalde dagene hvor de blir gode å ha på skoleveien.

Det dukker nok opp litt annet småtteri også etter hvert.


Jeg elsker sommeren, men høsten er heller ikke å forakte, med koselige
mørke kvelder og alt hva naturen gir av sopp, bær og frukt.



3 kommentarer:

  1. Hei og takk for å få sjå så mange herlige bilder fra Hvaler. Vakkert der også. Så kjekt å gå tur på den måten. Finne ting som er gjjemt. Da har ein eit mål. KAsnkje g skal sjå om det finnes slikt i Nøtterøy området ein gong seianre. Liker sommeren bedre enn høsten. Men når kroppen ahr vennet seg til høsten, går det stort sett greit da. Ha ein flott dag og ei nydelig helg

    SvarSlett
  2. Herlige bilder du viser fra en deilig sommer. Vakre opplevelser i naturen. Ja strikketøy bli ligge ofte.
    Vi liker og benytter fantastiske landskapet med aktiviteter ute...
    Ha en riktig fin høst også. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Nydelige Bilder og flotte leggings! Ha en herlig kveld!

    SvarSlett