fredag 2. januar 2015

Skinnseter

Det er ganske kaldt med skinnseter om vinteren, i hvertfall i noen minutter
mens man venter på at den innebygde elektriske setevarmeren skal virke.

Mannen i huset trengte noen til sin "nye" bil, det var jo en grei julegave.
IKEA sine skinn er grå,  her ser de litt beige ut, de matchet den nye bilen :)


Ett saueskinn klippes til i passende størrelse. IKKE klipp tvers igjennom,
men bare i selve skinnet med en god og spiss saks om du får lyst på å gjøre det samme.

Deretter er det bare å dra delene fra hverandre, og kantene blir penere.
Her måtte jeg skjøte inn et par biter, men slik skal det være med saueskinn.


Og så er det jo slik hos meg at nesten ingen skinn kan forlate huset uten dekor.
Det synes jo ikke, men jeg vet at det er der, og så synes det jo
når man innimellom må riste skinnene.

Han har ikke klaget på at det er kaldt å sette seg, men jeg synes det er kaldt
de gangene jeg sitter på og er passasjer! Nå trenger jeg ikke fryse mer når jeg sitter på,
for det ble nok til begge forsetene.

1 kommentar:

  1. Praktisk og koselig :-)) Jeg kjøpte på pepperkakemarket to lamskinn. En stor for min stol utenfor og en liten for bil og tur i skogen... bare hyggelig. Ide jeg hadde fra hytte i Norge :-))) og nå jeg har deilig mimre... ahhh
    God helg. Klem fra Viola

    SvarSlett