tirsdag 3. november 2015

Votter fra Blåbærskogen

Det ble som jeg ante med det flerfargede garnet...


Lekkert på hespen, men fargeskiftene er for korte til at det blir noe fint
når det blir strikket av det. Men votter ble det da allikevel
Ikke akkurat blåbærvotter, men en blandingsvariant "skogsbærvotter"


Droppet noen masker i mønsteret på omgangen mellom bærene.
det ble så rotete synes jeg. Garnet jeg har brukt er tynnere enn i oppskriften,
så med 40 masker ble det ganske små votter.
 
Jeg liker best når det er øking til tommel, men denne er jo veldig enkel.


Når jeg hadde strikket noen rader med bær så jeg at annenhver omgang
skulle være litt forskjellig, men det rakk jeg ikke opp igjen :)

Oppskriften kommer fra boka til vottelauget: EVENTYRVOTTER.
De Latviske flettene liker jeg godt.
Rett på gavelageret med dem :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar