lørdag 21. juli 2018

SOLHATT til sommerbabyen

Mammaen til mitt siste lille barnebarn fant et lite sømprosjekt på nettet.
Om jeg hadde lyst til å sy litt...
Det er lenge siden jeg har brukt symaskinen, så det var artig.

Jeg rotet litt rundt i stofflageret mitt og fant noe jeg kunne bruke.


Når jeg først var igang, klippet jeg til to hatter.
De ser så enkle ut, men det er 11 deler til hver hatt, de er jo fóret også,
og bremmen er stivet med litt tynn tosidig vlieselin.


Den største jobben var igrunnen å klippe til alle delene,
så gikk sømmen som en lek😊


Litt annerledes enn solhatter jeg har sydd tidligere,
moten forandrer seg kanskje på dette området også.


...og skjermen skygger for solen denne solfylte sommeren.

Om noen har lyst på å sy maken, finner du beskrivelse og gratis mønster HER
Jeg sydde minste størrelse, 0-3 mnd. Men på oppskriften finnes den helt opp til 2 år.


Slik ble de, og jeg måtte straks avgårde for å prøve dem!


Her har du henne, lille søte Iben, med en av sine nye solhatter.
Her er hun nesten 3 uker gammel.


Jeg har fått lov av foreldrene å legge ut bilde av henne her i bloggen min 😊



1 kommentar:

  1. Kjempefin 😘. Så snilt av deg å dele ☺. Tusen takk, denne skal jeg prøve.

    SvarSlett